zm_9
ZARZĄDZENIE NR 87/08
BURMISTRZA GONIĄDZA
z dnia 9 grudnia 2008r.
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Goniądzu.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje :
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Goniądzu stanowiącym załącznik do Zarządzenia Burmistrza Goniądza Nr 13/08 z dnia 11 marca 2008r. wprowadzam następujące zmiany :
1. W § 11 ust. 2 skreśla się pkt.7 i pkt. 10.
2. W § 11 ust. 2 pkt. 4), 8), 11), 12) otrzymuje brzmienie :
„4) stanowisko ds. oświaty, inwestycji i zamówień publicznych,(OZP),
8/ stanowisko ds. ochrony środowiska, zagospodarowania przestrzennego, dodatków mieszkaniowych,(OŚ),
11) stanowisko ds. pozyskiwania środków finansowych krajowych i unijnych, drogownictwa,(FD),
12) stanowisko ds. rekreacji, działalności gospodarczej, przygotowań obronnych, promocji gminy,(ROD).
3. W § 23 ust.7 skreśla się pkt. 5 i pkt.8.
4. W § 23 ust. 7 pkt. 4), 7), 10), 11) otrzymuje brzmienie :
„4/ z zakresu oświaty, inwestycji i zamówień publicznych
a) realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego, karty nauczyciela w zakresie przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,
b) nadzór nad projektami organizacyjnymi szkół,
c) dowożenie uczniów do szkół,
d) sporządzanie sprawozdań wynikających z prawa oświatowego,
e) nadzór nad zaopatrzeniem oraz stanem technicznym szkół,
f) nadzór nad prowadzeniem książki obiektu budowlanego szkół,
g) przyjmowanie wniosków i przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie stypendium uczniom z terenu gminy, prowadzenie rejestru w tym zakresie,
h) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, sporządzanie sprawozdań rocznych ze zrealizowanych zamówień publicznych,
i) współpraca z innymi stanowiskami pracy w zakresie zamówień publicznych,
j) organizowanie i przeprowadzanie przetargów oraz dokonywanie zamówień publicznych w innych trybach określonych w prawie zamówień publicznych w zakresie Oświaty,
k) planowanie i realizacja inwestycji gminnych oraz wspólnych wynikających z przynależności do związków gminnych, modernizacji obiektów oraz planowanie środków finansowych na ten cel,
l) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie inwestycyjnym,
m) współpraca ze Skarbnikiem i Jego zastępcą przy opracowywaniu wniosków na dofinansowanie krajowe i unijne,
n) opracowywanie dokumentacji niezbędnej do ogłaszania i przeprowadzania postępowań na realizację inwestycji w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją inwestycji,
o) prowadzenie książki obiektu budowlanego,
p) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do opracowania studium zagospodarowania przestrzennego,
q) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego,
r) przygotowywanie decyzji, postanowień, pism i podejmowanie innych działań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
s) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wszelkich dokumentów z tym związanych,
t) prowadzenie innych rejestrów określonych prawem o zagospodarowaniu przestrzennym,
u) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa przypisanych zakresem czynności,
v) wykonuje zadania wynikające z regulaminu organizacyjnego na czas pokoju oraz:
- prowadzenie spraw ujmowania zagadnień obronnych w planach przestrzennego zagospodarowania terenu , a w szczególności:
- zapewnienie , w porozumieniu ze Starostwem Powiatowym i inspektorem ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych w planach zagospodarowania przestrzennego miejsc przeznaczonych na budowle ochronne dla ludności,
- sprawowanie nadzoru techniczno-budowlanego w zakresie budowli ochronnych, punktów zabiegów sanitarnych i likwidacji skażeń,
- nadzorowanie realizacji zadań wynikających z wojewódzkiego programu mobilizacji gospodarki w dziale dotyczącym zabezpieczenia potrzeb bytowych ludności,
- podejmowanie przedsięwzięć w celu łagodzenia skutków przerwania dostaw materiałów i surowców,
- inicjowanie współpracy jednostek produkcyjnych , handlowych i usługowych w zakresie zaspakajania potrzeb bytowych ludności,
- zapewnienie realizacji zadań wynikających z wprowadzenia przez Radę Ministrów reglamentacji towarów i usług dla ludności
7/ z zakresu ochrony środowiska, zagospodarowania przestrzennego, dodatków mieszkaniowych
a) planowanie i realizacja inwestycji gminnych oraz wspólnych wynikających z przynależności do związków gminnych,
b) modernizacja obiektów oraz planowanie środków finansowych na ten cel,
c) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie inwestycyjnym,
d) zaspokajanie mieszkańców gminy w zakresie usług komunalnych oraz budowy urządzeń komunalnych ( wodociągi, kanalizacja, utrzymanie czystości i porządku, wysypiska nieczystości, zaopatrzenie w energię, gaz, telefonizację itd.),
e) współpraca ze Skarbnikiem, zastępcą Skarbnika przy opracowywaniu wniosków na dotacje, środki pomocowe z funduszy zagranicznych na realizację inwestycji,
f) opracowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówień na realizację inwestycji bądź usług zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz nadzorowanie udzielonych zamówień,
g) z zakresu ochrony środowiska ( budowa wysypisk, wywóz nieczystości stałych i płynnych, selekcja odpadów, utrzymanie czystości i porządku w gminie, wycinka drzew i naliczanie opłat za usuwanie drzew),
h) przeprowadzanie wywiadów oraz naliczanie dodatków mieszkaniowych,
i) gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi,
j) współpraca ze stanowiskiem ds. oświaty, inwestycji i zamówień publicznych przy przygotowaniu dokumentów niezbędnych do opracowaniu studium uwarunkowań oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
k) wydawanie wyrysów i wypisów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
l) nazewnictwo miejscowości, ulic i placów,
m) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa przypisanych zakresem czynności,
n) prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju oraz:
- realizowanie zadań związanych z utrzymaniem , konserwacją , ochroną i odbudową urządzeń wodnych i zaopatrzenia w wodę pitną , do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów specjalnych,
- ustalenie i uzgodnienie sposobów usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi lub dla środowiska,
- prowadzenie spraw związanych z obowiązkowymi świadczeniami przewozowymi w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny,
- prowadzenie spraw dotyczących przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz inicjowanie przedsięwzięć w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem drogowym , ustawieniem znaków drogowych , oświetleniem.
10/ z zakresu pozyskiwania środków finansowych krajowych i unijnych, drogownictwa
a) opracowywanie projektów przy udziale pracowników Urzędu umożliwiających
pozyskiwanie środków finansowych z zewnątrz,
b) pozyskiwanie informacji na temat źródeł dofinansowania projektów realizowanych przez Gminę, możliwości uzyskania dofinansowania przez Gminę w oparciu o posiadane środki finansowe gminy,
c) opracowywanie przy współpracy pracowników Urzędu wniosków o dofinansowanie oraz załączników do wniosku,
d) przedkładanie wniosków w Instytucjach i Urzędach Nadzorujących i Zarządzających Funduszami Unijnymi,
e) nadzorowanie realizowanych przez Gminę projektów, na które zostały złożone wnioski o dofinansowanie,
f) sporządzanie sprawozdań z realizacji projektów, ich promocja i monitoring,
g) rozliczanie i przygotowywanie wniosku o płatność, przy udziale pracowników referatu finansowego, zrealizowanych projektów,
h) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie ze źródeł krajowych, w oparciu o dane finansowe i programy inwestycyjne gminy ,
i) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie swego działania,
j) szukanie możliwości współpracy z jednostkami terytorialnymi krajów unii europejskiej w zakresie swego działania.
k) budowa i utrzymanie dróg gminnych, naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego i wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu drogownictwa,
l) prowadzenie rejestru dróg gminnych,
m) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa przypisanych zakresem czynności,
n) prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju oraz:
- prowadzenie spraw związanych z obowiązkowymi świadczeniami przewozowymi w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny,
- prowadzenie spraw dotyczących przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz
inicjowanie przedsięwzięć w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem drogowym,
ustawieniem znaków drogowych , oświetleniem.
11/ z zakresu rekreacji, działalności gospodarczej, przygotowań obronnych, promocji gminy
a) współdziałanie w tworzeniu warunków materialnych dla rozwoju turystyki, rekreacji i wypoczynku, kultury fizycznej,
b) administrowanie ( kierowanie) Miejskim Ośrodkiem Rekreacji i Wypoczynku oraz opracowanie koncepcji jego rozwoju,
c) inicjowanie i koordynacja działalności sprzyjającej rozwojowi turystyki, rekreacji i wypoczynku,
d) współdziałanie ze stanowiskiem pracy ds. pozyskiwania funduszy krajowych i zagranicznych w zakresie pozyskiwania środków finansowych,
e) prowadzenie punktu informacji turystycznej w zakresie swojego działania,
f) udział w opracowywaniu imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych,
g) współdziałanie ze stowarzyszeniami, klubami, podmiotami zewnętrznymi w zakresie propagowania czynnego wypoczynku, rekreacji i wychowania zdrowotnego,
h) współpraca z organizacjami turystycznymi, gospodarstwami agroturystycznymi,
i) planowanie i nadzorowanie inwestycji na terenie administrowanego Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku,
j) przygotowywanie, organizowanie i upowszechnianie imprez turystom przebywającym na terenie administrowanego Ośrodka,
k) gromadzenie informacji o mieście i przygotowywanie materiałów promujących miasto jako ośrodka turystycznego,
l) przygotowywanie planów finansowych, sprawozdań i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dotyczących Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku,
m) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej, sprzedaż napojów alkoholowych, ustalenie czasu pracy placówek handlowych i gastronomicznych,
n) prowadzenie rejestru działalności gospodarczej i spraw z tym związanych,
o) promocja gminy,
p) prowadzenie kancelarii tajnej,
q) prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju, ochrona przeciwpowodziową oraz działaniami pozamilitarnymi,
r) sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,
s) zapobieganie oraz usuwanie skutków klęsk żywiołowych,
t) prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych,
u) organizacja i nadzór zgromadzeń masowych,
v) współdziałanie z ewidencją ludności w zakresie poboru,
w) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa przypisanych zakresem
czynności jak również innych spraw powierzonych przez Burmistrza,
x) prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju oraz:
- podejmowanie przygotowań organizacyjno – technicznych do realizacji dostaw świadczeń na rzecz sił zbrojnych oraz określonych resortów i jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie mapy prognoz i zniszczeń infrastruktury dla potrzeb obronności,
- współdziałanie z jednostkami wchodzącymi w skład systemu wykrywania i alarmowania w organizacji przedsięwzięć zapewniających ochronę przed skażeniami i zakażeniami w przypadkach nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w czasie wojny,
- realizację przygotowań obronnych w gminie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- utrzymanie DMP w stałej gotowości techniczno – eksploatacyjnej,
- utrzymanie w stałej gotowości niezbędnego sprzętu i urządzeń zapewniających funkcjonowanie SK w DMP,
- koordynowanie przedsięwzięć z zakresu obronności realizowanych przez jednostki podległe i podporządkowane,
- określenie trybu i zasad wykonywania zadań obronnych dla jednostek podległych i podporządkowanych oraz udzielanie im fachowej pomocy w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań obronnych przez jednostki podległe i podporządkowane,
- realizacja zadań wynikające z planu obrony cywilnej gminy,
- realizowanie zadań wynikające z planu operacyjnego funkcjonowania urzędu,
- realizowanie zadań wynikających z wykazu przedsięwzięć i procedur uruchamiania narodowego systemu pogotowia kryzysowego w zakresie gminy,
- organizowanie i koordynowanie realizacji zadań określonych przez wojewodę w sprawach obrony cywilnej,
- organizowanie przedsięwzięć zmierzających do odtworzenia zniszczonych elementów OC.
- realizacja zadań związanych z działaniem systemu wykrywania i alarmowania ludności,
- realizowanie zadań związanych z budową i odbudową budowli ochronnych , urządzeń specjalnych i punktów zabiegów sanitarnych,
- organizowanie i realizowanie zadań związanych z zaopatrzeniem sił OC i ludności w sprzęt techniczno – wojskowy , specjalistyczny OC i środki ochrony osobistej,
- przekazywanie do legalizacji przyrządów dozymetrycznych,
- wyposażenie stanowiska kierowania w sprzęt OC i łączności,
- planowanie i organizowanie szkolenia obronnego i OC wg skróconych planów szkolenia zintensyfikowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- postawienie w stan gotowości do działania formacji OC o podstawowym stopniu gotowości,
- utrzymanie stanu stałej gotowości do prowadzenia kontroli i ewidencji napromieniowania ludności,
- nadzorowanie przedsięwzięć mających na celu zabezpieczenia żywności , ujęć wody pitnej, produktów rolno – spożywczych oraz zwierząt i pasz przed skażeniami i zakażeniami,
- zbieranie informacji o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa w gminie,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie informacji otrzymanych od wojewody-przekazywanie ich burmistrzowi,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie meldunków i sprawozdań kierownictwa urzędu i przekazywanie ich wojewodzie,
- zbieranie i selekcjonowanie informacji z jednostek podległych i podporządkowanych,
- współpracowanie z właściwą terytorialnie jednostką PSP w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- koordynowanie i organizacyjne zapewnienie potrzeb mobilizacyjnych Sił Zbrojnych, współuczestniczenie w opracowywaniu planów w przedmiocie prac związanych z potrzebą ich natychmiastowego uzupełnienia,
- organizowanie i realizacja zadań na rzecz powszechnego obowiązku obrony,
- realizowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby Sił Zbrojnych i innych jednostek organizacyjnych,
- utrzymanie w stałej aktualności dokumentacji Akcji Kurierskiej.
5. Załącznik, o którym mowa w § 15 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie stanowiące załącznik do zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie obowiązuje od dnia 9 grudnia 2008r.
Burmistrz Goniądza
mgr Tadeusz Kulikowski
Metryka strony